استفاده از كالاي ايراني حمايت از تداوم اشتغال جوانان كشورمان است

استفاده از كالاي ايراني حمايت از تداوم اشتغال جوانان كشورمان است

استفاده از كالاي ايراني حمايت از تداوم اشتغال جوانان كشورمان است

استفاده از كالاي ايراني حمايت از تداوم اشتغال جوانان كشورمان است

استفاده از كالاي ايراني حمايت از تداوم اشتغال جوانان كشورمان است

شيراز- ايرنا- در واپسين روزهاي سال 96 و در آستانه نوروز 97، حجم مراجعه مردم به بازار براي تهيه كالاها و اقلام مورد نياز نيز به اوج خود رسيده و هر يك از شهروندان به فراخور نياز خود پاي در بازار مي گذارند، بازاري كه از مواد غذايي، آجيل و شيريني تا پوشاك و لوازم خانگي را شامل مي شود.

به گزارش ايرنا، اما در اين ميان توليد كننده داخلي نيز چشم به اين بازار دوخته تا ببيند استقبال مردم از كالاي توليدي او چگونه است و كالايي كه او توليد كرده تا چه ميزان مي تواند در پركردن سبد نياز عيدانه خانوارهاي ايراني نقش داشته باشد، آيا اين سبد مملو از كالاي با كيفيت ايراني مي شود يا كالاي خارجي و وارداتي در آن جاي مي گيرد. مسئول كانون تبليغات آوا استان فارس كه اخيرا در جشنواره حاميان حقوق مصرف كننده موفق به كسب عنوان برتر در رعايت حقوق مصرف كننده شد معتقد است: خريد كالاي ايراني توسط تك تك هموطنان ما نه فقط حمايت از توليد كننده و توليد داخلي است بلكه حمايت از تداوم اشتغال جواناني است كه در هر يك از اين واحدهاي توليدي مشغول فعاليت هستند. محمد عطارزاده يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: كالاي توليد داخل زماني مي تواند مراحل بهبود كيفيت و تبديل شدن به يك نشان تجاري ويژه (برند) را طي كند كه مصرف كننده حامي آن باشد و در سايه توجه مردم روز به روز بر سطح كمي و كيفي آن توليد افزوده شود. وي ادامه داد: تبليغات از ديرباز در جلب نظر مشتري نقش بسيار تعيين كننده اي ايفا مي كرده است و امروز حتي شناخته شده ترين كالاها نيز خود را از تبليغات بي نياز نمي دانند. او گفت: اما اين تبليغات تا زماني كارساز و موثر است كه مطابق با واقعيت باشد چرا كه مشتري اگر ديد كالايي كه خريداري كرده با آن چيزي كه در تبليغات از آن نام برده شده متفاوت و فاقد كيفيت است قطعا آن خريد اولين و آخرين خريد او از آن نشان تجاري و برند خواهند بود. عطارزاده بيان كرد: تداوم اين روند در مجموع باعث ايجاد بي اعتمادي در مردم نسبت به كالاي توليد داخل و زمينه ساز گرايش آنها به سمت كالاي مشابه خارجي خواهد شد و در اين ميان كالاهاي داخلي باكيفيت نيز حتي ممكن است قرباني برخي كالاهاي بي كيفيت شوند. وي ادامه داد: در حقيقت مي توان دوام و بقاي يك كالا در بازار را منوط به رضايت مشتري دانست و هر كالايي تا زماني مي تواند در بازار حضور داشته باشد كه مصرف كننده اي داشته باشد و هرچه بيشتر بتواند خود را به مشتري ثابت كند روز به روز بر تعداد متقاضيان آن نيز افزوده مي شود و اين سرآغاز تبديل شدن به يك برند معتبر داخلي و حتي جهاني است. در آستانه سال جديد، پويش (كمپين) خريد كالاي ايراني با عنوان بياييد چرخه را بچرخانيم و با شعار خريد كالاي ايراني، اشتغال فرزندان ايراني در استان فارس راه اندازي شد.