بستر سازی ورزشی وشغلی برای کودکان کار در شیراز

 
 کانون آوا با همکاری هیات های ورزشی و دانشکده خبر ، برای بستر سازی ورزشی کودکان کار ، و همچنین فرصت های شغلی آینده آنها ،نشستی راهبردی برگزار کرد  . 
به گزارش روابط عمومی ، ظهر روز شنبه یکم تیرماه ، اولین جلسه بستر سازی در زمینه کار و ایجاد فرصت در زمینه ورزشی برای کودکان کار در دفتر مدیریت کانون آوا برگزار شد.
در این جلسه که به میزبانی دکترعطار زاده مدیر کانون آوا و با حضور خانم ها حجازی روابط عمومی هیات پینگ پنگ فارس ، رضایی نماینده دانشکده خبر و رمضان پور دبیر کمیته همگانی هیات تنیس روی میز برگزار شد، خانم حجازی با بیان اینکه با همکاری موسسه صبح آفرینش، بستر مناسبی جهت سوق کودکان کار به سوی کسب افتخارات ورزشی در زمینه های تنیس روی میز، پارکور فراهم شده است ، خواستار همکاری های تبلیغاتی آوا در این زمینه شد.
آقای عطار زاده ،با اذعان به اینکه در خصوص کودکان کار، ابتدا باید به رفع دغدغه آنها، که همانا دغدغه امرار معاش خانواده است بپردازیم، افزود: توجه به این امر باید در قالب یک وظیفه اجتماعی در نظر گرفته شود و بنا به یک ضرب المثل چینی به  جای دادن ماهی به این کودکان راه و روش ماهی گیری را  آموزش دهیم ؛ این یعنی آموزش و ایجاد بستر کار ، وی اضافه کرد : آنگاه در کنار آن ، می توان زمانی برای تفریح سالم و کسب موفقیت و درخشش در عرصه های مختلف ورزشی فراهم آورد .
مدیر کانون تبلیغات آوا گفت: ابتدا باید استعدادکاری کودکان را در زمینه های مختلف ارزیابی کنیم و سپس با تربیت صحیح آنها در همان حوزه کاری به آینده شغلی این کودکان سمت و سوی بهتری ببخشیم، و این مهم امکان پذیر نیست مگر در قالب همکاری با خیرین ، نهادهای مختلف از جمله، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان، شهرداری شیراز، و دیگر ادارات ذی ربط .
وی همچنین با بیان این نکته که هدف ما درمان است و نمی خواهیم برای این کودکان تنها به عنوان مسکن عمل کنیم ؛ به مساله رغبت سنجی کودکان در زمینه های مختلف  ورزشی و کاری اشاره کرد و گفت: باید دید کودکان در کدام زمینه ها فرصت بهتری برای رشد استعداد ها دارند تا در همان زمینه ،آموزش و بستر سازی برای آنها فراهم شود .
در ادامه جلسه سرکار خانم حجازی با اشاره به اینکه سنجش کودکان کار در زمینه ورزشی انجام شده و در مناطق شیراز که محروم از امکانات ورزشی هستند، به همت نهادهای مختلف فرصت رشد ، در زمینه ورزشی تا حدی برای آنها فراهم شده است ؛  گفت : امیدواریم به یاری خدا و همکاری نهادهای ذی ربط، سال آینده شاهد آن باشیم که تعدادی از همین گروه کودکان کار ، منتخبینی برای حضور در عرصه های کشوری باشند .